Тестування програмного забезпечення - СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інтегровані інформаційні системи |
Статус дисципліни | Вибіркова |
Форма навчання | очна(денна)/заочна/дистанційна |
Рік підготовки, семестр | 2 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 120 годин (36 годин – Лекції, 18 годин – Лабораторні, 66 годин – СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік/залікова робота |
Розклад занять | http://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу | к.е.н., Густера Олег Михайлович |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Опис дисципліни
Під час навчання студенти ознайомляться з основними поняттями, методами та засобами тестування програмного забезпечення. На лабораторних заняттях навчаться використовувати інструменти ручного та автоматизованого тестування. Передбачено контроль якості отриманих знань у вигляді модульної контрольної роботи.
Міждисциплінарні зв’язки
- програмування;
- алгоритми та структури даних;
- веб-програмування;
- операційні системи.
Мета навчальної дисципліни
Метою навчальної дисципліни є формування у студентів теоретичних знань і практичних здатностей застосовувати загальні методи і засоби тестування програмного забезпечення.
Основні завдання навчальної дисципліни
Основні завдання вивчення дисципліни спрямовані на надбання здобувачами вищої освіти знань в теоретичній, пізнавальній та практичній компонентах, які забезпечують професійну діяльність випускника.
Знання
- основні поняття тестування: термінологія тестування, фази та технології тестування, проблеми тестування;
- критерії вибору тестів: структурні, функціональні, оцінки покриття проекту;
- різновиди тестування: модульне, інтеграційне, системне, регресійне;
- особливості процесу й технології індустріального тестування: планування тестування, підходи до розробки тестів, особливості ручної розробки й генерації тестів;
- витрати на тестування; документування тестування, огляди й метрики;
- регресійне тестування: особливості й види регресійного тестування, методи відбору тестів, оцінки ефективності.
Уміння
- приймати участь в проектах по розробці програмного забезпечення;
- розробляти різні види тестів;
- шукати дефекти системи в процесі тестування, брати участь в виправленні й модернізації додатку, який тестується;
- розробляти документацію, зокрема, вимоги до системи, тести й тестові процедури, і відслідковувати взаємозв'язок цих документів з розробленими тестами.
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Пререквізити
Вміти користуватися комп’ютером, мати базові знання з програмування, структур даних та алгоритмів, веб-програмування, операційних систем.
Постреквізити
Після проходження дисципліни студенти зможуть використовувати навички й прийоми тестування, застосовувані на різних фазах розробки програмного продукту; оцінювати умови ефективного застосування інструментальних засобів у розробці якісного програмного забезпечення; використовувати навички розробки тестових програм і тестових наборів у програмному проекті, а також розробки проектної документації для етапу тестування.
Зміст навчальної дисципліни
Лекційні заняття
Тема 1. Тестування ПЗ. Основні поняття. Тема 2. Життєвий цикл тестування програмного забезпечення. Тема 3. Підходи до тестування. Тема 4. Класифікація помилок. Процедура тестування. Тема 5. Критерії вибору тестів. Тема 6. Модульне та інтеграційне тестування. Тема 7. Системне та регресивне тестування. Тема 8. Тестування інтерфейсу користувача Тема 9. Ручне тестування коду програми Тема 10. Формальні інспекції Тема 11. Методи розробки стійкого коду Тема 12. Культура програмування Тема 13. Гнучкі технологіїї тестування та управління якістю ПЗ Тема 14. Особливості тестування web-додатків Тема 15. Тестування мобільних додатків Тема 16. Тестування навантаження. Тема 17. Автоматизоване тестування.
Лабораторні заняття
Лабораторна робота 1. Види тестування. Планування тестування Лабораторна робота 2. Розробка вимог. Лабораторна робота 3. Тестування вимог. Лабораторна робота 4. Тестування програмного забезпечення: розробка тестів. Лабораторна робота 5. Пошук і документування дефектів. Лабораторна робота 6. Документування результатів тестування. Лабораторна робота 7. Тестування юзабіліті.
Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
- Авраменко А.С. Тестування програмного забезпечення : навч. посіб. / А.С. Авраменко, В.С. Авраменко, Г.В. Косенюк. – Черкаси: ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2018. – 284 с.
- Дяченко М.П. Методичні матеріали щодо забезпечення самостійної роботи студентів з дисципліни "Методи та засоби тестування програмного забезпечення" (для освітньо-кваліфікаційного рівня "магістр") /М.П. Дяченко. – Київ : МАУП, 2018. – 35 с.
- Коротенко Г.М. Методичні вказівки до практичних робіт по курсу "Тестування та верифікація ПЗ" / Г. М. Коротенко, Л. М. Коротенко, О. С. Шевцова; М-во освіти і науки України, Нац. техн. ун-т "Дніпровська політехніка". – Дніпро : НТУ "ДП",– 2020. – 62 с.
- Крепич С.Я. Якість програмного забезпечення та тестування: базовий курс. Навчальний посібник для бакалаврів галузі знань 12 "Інформаційні технології" спеціальності 121 "Інженерія програмного забезпечення" / С. Я. Крепич, І. Я. Співак. – Тернопіль : ФОП Паляниця В. А., – 2020. – 478 с.
Допоміжна література
- Jena Ajay Kumar, Das Himansu, Mohapatra Durga Prasad (eds.). Automated Software Testing: Foundations, Applications and Challenges. – New York: Springer, 2020. – 173 p.
- Mili Ali, Tchier Fairouz. Software Testing: Concepts and Operations. – Wiley, 2015. – 400 p.
- O'Regan O. Concise Guide to Software Testing. – New York: Springer, 2019. – 309 p..
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Система вимог, які ставляться перед студентом:
- відвідування занять є обов’язковою складовою вивчення матеріалу;
- лабораторні роботи захищаються у два етапи – перший етап: студенти виконують завдання на допуск до захисту лабораторної роботи; другий етап – захист лабораторної роботи. Бали за лабораторну роботу враховуються лише за наявності електронного звіту;
- модульні контрольні роботи пишуться на практичних заняттях без застосування допоміжних засобів (мобільні телефони, планшети та ін.);
- заохочувальні бали виставляються за активну участь на лекціях. Кількість заохочуваних балів не більше 10;
- штрафні бали виставляються за невчасну здачу лабораторної роботи. Кількість штрафних балів не більше 10.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтинг студента з дисципліни складається із балів стартового рейтингу (протягом семестру) та балів за екзамен. Бали стартового рейтингу протягом семестру студент отримує за:
- виконання та захист 9 лабораторних робіт;
- виконання 2 одногодинних модульних контрольних робіт (МКР);
- роботу на 9 практичних заняттях.
Система рейтингових балів та критерії оцінювання
Лабораторні роботи
«відмінно», повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 90% потрібної інформації) та оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 3 бали; «добре», достатньо повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 75% потрібної інформації) та оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 2 бали; «задовільно», неповна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 60% потрібної інформації), незначні помилки та оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 1 бал; «незадовільно», незадовільна відповідь та/або не оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 0 балів.
За кожне заняття запізнення з поданням лабораторної роботи до захисту від встановленого терміну оцінка знижується на 1 бал.
Практичні заняття
«відмінно», вільне володіння матеріалом, правильне розв’язання задачі біля дошки – 3 бали; «добре», вільне володіння матеріалом, розв’язання задачі біля дошки з незначними помилками – 2 бали; «задовільно», повна відповідь на питання з місця та/або розв’язання задачі біля дошки з помилками – 1 бал; «незадовільно», незадовільна відповідь з місця або неправильне розв’язання задачі біля дошки – 0 балів.
Модульні контрольні роботи
«відмінно», повна відповідь (не менш ніж 90% потрібної інформації) – 8 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менш ніж 75% потрібної інформації), або повна відповідь з незначними помилками – 6 балів; «задовільно», неповна відповідь (але не менш ніж 60% потрібної інформації) та незначні помилки – 4 бали; «незадовільно», незадовільна відповідь (неправильний розв’язок задачі), потребує обов’язкового повторного написання в кінці семестру – 0 балів.
Заохочувальні бали
за активну роботу на лекції 1 бал, але в сумі не більше 10
Штрафні бали
Запізнення з поданням лабораторної роботи до захисту від встановленого терміну -1 бал, але в сумі не більше -10
Календарний рубіжний контроль
На першій атестації (8-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 10 балів. На другій атестації (14-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 16 балів.
Максимальна сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:
RD = 9*rлаб+2*rпр+2*rмкр+=8*3+2*3+2*8=50, де rлаб – бал за лабораторну роботу (0…3); rпр – бал за практичне заняття (0…3); rмкр – бал за написання МКР (0…8)
Екзамен
На екзамені студенти виконують письмову контрольну роботу. Кожне завдання містить два теоретичних питання і одне практичне. Перелік питань наведений у методичних рекомендаціях до засвоєння кредитного модуля. Кожне теоретичне питання оцінюється у 20 балів, а практичне – 10 балів.
Система оцінювання теоретичних питань
- «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 20 балів;
- «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 15 балів;
- «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 10 балів;
- «незадовільно», незадовільна відповідь – 0 балів.
Система оцінювання практичного питання
- «відмінно», повне безпомилкове розв’язування завдання – 10 балів;
- «добре», повне розв’язування завдання з несуттєвими неточностями – 8 балів;
- «задовільно», завдання виконане з певними недоліками – 6 балів;
- «незадовільно», завдання не виконано – 0 балів.
Сума стартових балів і балів за екзаменаційну контрольну роботу переводиться до екзаменаційної оцінки згідно з таблицею:
Таблиця 1. Переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус): Складено к.е.н., Густера Олег Михайлович Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.) Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 11 від 29.06.2022 р.)