РОБОТОТЕХНІЧНІ СИСТЕМИ ТА КОМПЛЕКСИ-2: Проектування РТС - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційне забезпечення робототехнічних систем |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма навчання | очна(денна) |
Рік підготовки, семестр | 3 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 90 годин |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | залік/модульна контрольна робота, розрахунково-графічна робота |
Розклад занять | http://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Лектор: к.т.н., доцент, Ткач Михайло Мартинович mm.tkach77@gmail.com Комп’ютерні практикуми: к.т.н., асистент, Араффа Хальдун Осман, araffakh@gmail.com araffakh@gmail.com |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Курс кредитного модуля призначений для підготовки фахівців, що володіють фундаментальними теоретичними знаннями та практичними навичками об'єктно орієнтованого проектування складних робото технічних систем та комплексів.
Метою кредитного модуля є набуття студентами фахових компетентностей та прикладних знань з методології інженерно-технічної діяльності у напрямку синтезу, аналізу та проектування робото технічних систем.
Предметом вивчення дисципліни є технології, методи та засоби проектування складних робототехнічних систем та комплексів.
Навчальна дисципліна покликана допомогти студенту отримати -
знання:
- базових понять і термінів процесу побудови робото технічних систем та їх структур в різних галузях промисловості;
- основних принципів та задач побудови робото технічних систем та підходів щодо їх проектування;
- сучасних методів формування структур робото технічних систем та комплексів;
- методів вибору складу основного та допоміжного обладнання робото технічних систем;
- основ проектування інформаційного забезпечення робото технічних систем;
уміння:
- на основі аналізу предметної області та вимог до виробничого процесу, розробляти варіанти структур робото технічних систем та комплексів;
- застосовувати сучасні програмні засоби для розв’язування задачі пошуку їх оптимального рішення;
- проводити аналіз та дослідження отриманого рішення;
досвід:
- застосування спеціалізованих засобів формування структур робото технічних систем та комплексів;
- застосування спеціалізованого програмно-математичного забезпечення для визначення оптимальної структури робото технічної системи;
- використання спеціалізованих систем пошуку необхідного основного та допоміжного обладнання для наповнення визначеної структури.
Інтегральна компетентність: Здатність розв'язувати складні задачі та практичні проблеми у галузі проектування робото технічних систем та комплексів, що будуються на принципах системності, гнучкості та модульності із застосування сучасних інформаційних технологій.
Загальні компетентності:
КЗ 2 | Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях |
КЗ 3 | Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності |
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
КС 1 | Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область |
КС 10 | Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій, інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організацій |
КС 11 | Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів |
КС 16 | Здатність розробляти структури робототехнічних систем та проектувати функціональні пристрої роботів та робототехнологічних комплексів |
Програмні результати навчання:
ПР 13 | Визначати склад, структуру та принципи взаємодії компонентів і модулів роботів та робототехнічних систем, вибирати компоненти програмно-апаратної реалізації |
ПР 17 | Вміти застосовувати методи аналізу та синтезу систем управління робототехнічними системами та комплексами |
ПР 20 | На основі системного аналізу визначати вимоги до структур и і складу інформаційного забезпечення робото технічних систем. |
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Курс кредитного модуля базується на таких дисциплінах: «Спеціальні розділи математики», «CAD системи і мультимедіа», «Програмування», «Робото технічні системи та комплекси» (кредитний модуль "Проектування компонентів РТС"). Цей курс забезпечує засвоєння студентами наступних дисциплін: «Робото технічні системи та комплекси» (кредитний модуль "Алгоритмізація та верифікація управління в РТС", «Інтелектуальні технології в робототехніці» та «Переддипломна практика».
Для успішного засвоєння дисципліни необхідний достатній рівень підготовки базових дисциплін.
Зміст навчальної дисципліни
Розділ 1. Місце робото технічної системи (РТС) в структурі гнучкої комп'ютеризованої системи (ГКС)
Тема 1. Предмет і задачі дисципліни. Основні означення та поняття
Тема 2. Загальна структура ГКС
Розділ 2. Задачі проектування ГКС
Тема 1. Основні принципи побудови ГКС
Тема 2. Основні задачі проектування ГКС
Тема 3. Системний підхід при проектуванні ГКС
Розділ 3. Розробка організаційної та функціональної структур ГКС
Тема 1. Організаційна структура ГКС
Тема 2. Функціональна структура ГКС
Тема 3. Організаційна та функціональна структури РТС
Тема 4. Системотехнічний синтез функціональних структур РТС
Розділ 4. Системно-технологічне проектування РТС
Тема 1. Особливості технологічного проектування РТС
Тема 2. Концепція двоетапного проектування РТС
Тема 3. Класифікація та кодування об’єктів виробництва(ОВ)
Тема 4. Основні напрямки утворення технологічних груп. Побудова групової операції.
Тема 5. Визначення складу засобів транспортування ОВ
Розділ 5. Визначення складу основного устаткування РТС
Тема 1. Визначення складу основного технологічного оснащення і вимоги до нього
Тема 2. Розподіл операцій по гнучким виробничим модулям(ГВМ)
Тема 3. Вибір варіантів складу основного технологічного оснащення
Розділ 6. Розробка структурно-компонувальної схеми РТС
Тема 1. Рекомендації з компонування ГВМ в РТС
Тема 2. Вибір автоматизованої транспортно-складської системи
Тема 3. Компонувальні рішення РТС
Розділ 7. Інформаційне забезпечення РТС (ІЗ РТС)
Тема 1. Проектування позасистемного ІЗ РТС
Тема 2. Проектування внутрішньо системного ІЗ РТС
Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
1. Гнучкі комп’ютеризовані системи: проектування, моделювання і управління [підручник з грифом МОН України] / Ямпольський Л.С., Мельничук П.П., Самотокін Б.Б., Поліщук М.М., Ткач М.М., Остапченко К.Б., Лісовиченко О.І. – Житомир: ЖДТУ, 2005. – 680 с.
2. Гнучкі комп‘ютерно-інтегровані системи: планування, моделювання, верифікація, управління [підручник з грифом МОН України] / Ямпольський Л.С., Мельничук П.П., Остапченко К.Б., Лісовиченко О.І. – Житомир: ЖДТУ, 2010. – 786 с.
3. Системное проектирование интегрированных производственных комплексов/А.Н. Домарацкий, А.А. Лескин, В.М. Пономарев и др.: Под общ. Ред. Д-ра техн. Наук, проф. В.М. Пономарева,-Л.: Машиностроение, Ленингр. Отд-ние, 1986.-319 с.
4. Тимченко А.А. Основи системного проектування та системного аналізу складних об”єктів. Підручник: У двох книгах. Книга 1. Основи САПР та системного проектування складних об”єктів/За ред. В.І. Бикова.-К.: Либідь, 2000.-272 с.
Допоміжна література
Д1. Митрофанов С.П. Груповая технология машиностроительного производства.-Л.: Машиностроение, 1983.-779 с.
Д2.Гибкие автоматизированные производственные системы/Л.С. Ямпольский, О.М. Калин, М.М. Ткач и др.; Под ред. Л.С. Ямпольского,-К.: Техніка, 1985.-280 с.
Д3. Лищинский Л.Ю. Структурный и параметрический синтез гибких производственных систем.- М.: Машиностроение, 1990.-310 с.
Д4. Коробецький Ю.П., Рамазанов С.К. Імітаційні моделі у гнучкому виробництві. Монографія.-Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2003.-280 с.
Д5. Гибкие производственные комплексы/ Под ред. П.Н. Белянина,В.А. Лещенко.-М.: Машиностроение, 1984.- 384 с.
Д6. Робототехнические системы в сборочном производстве / Под ред. Е.В.Пашкова.-К.:Вища шк., 1987.- 272 с.
Д7. Основы создания гибких автоматизированных производств / Под ред. Б.Б. Тимофеева.-К.: Техніка, 1986.-144 с.
Д8. Ямпольський Л.С., Лавров О.А. Штучний інтелект в плануванні та управлінні виробництвом: Підручник.-К.:Вища шк., 1995.-255 с.
Д9. Маликов О.Б. Склады гибких автоматических производств.-Л.: Машиностроение. Лениград. Отд-ние, 1986.-187с.
Д10. Автоматизация дискретного производства /Б.Е.Бонев, Г.Й.Бохачев, И.К.Бояджиев и др.: Под ред.. Е.И.Семенова, Л.И.Волчкевича.-М.: Машиностроение, 1987; София; Техника, 1987.-376 с.
Д11. Гибкие производственные комплексы /Под. Ред. П.Н.Белянина, В.А. Лещенко.- М.: Машиностроение. 1984.-384 с.
Д12. Технологическая подготовка гибких автоматизированных сборочно-монтажных производств в приборостроении /М.П. Меткин, М.С. Лапин, В.И. Гольц, П.И. Алексеев.-Л.:Машиностроение. Ленингр. Отд-ние, 1986.-192с.
Д13. Робототехника и гибкие автоматизированные производства. В 9т. /Под шк.. И.М. Макарова.-М.: Высш.шк., 1983.-т.7.-176 с.
Д14. Хартин Дж. ГПС в действии.-М.: Машиностроение, 1987.-307 с.
Д15. Войчинский А.М., Диденко Н.И., Лузин В.П. Гибкие автоматизированные производства.-М.: Радио и свіязь, 1987.-272 с.
Д16. Батищев Д.И. Методы оптимального проектирования.-М.: Наука, 1984.-275 с.
Д17. Гибкие производственные системы в приборостроении.-М.: Машиностроение, 1988.-304 с.
Д18. Рачков М.Ю. Оборудование и основы построения ГАП.-М.: Высш.шк. 1991.-165 с.
Інформаційні ресурси
1. ecampus.kpi.ua – електронний кампус університету
2. tc.kpi.ua – сайт кафедри
Обов‘язковим для вивчення є базова література, а додаткова для розширеного пізнання окремих тем і питань розділів навчальної дисципліни. Електронні версії підручників базової літератури знаходяться у системі дистанційного навчання test.tc.kpi.ua. Наведену літературу слід використовувати у тій послідовності, яка забезпечить вивчення та засвоєння тем розділів начальної дисципліни.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
У курсі навчальної дисципліни заплановані такі види навчальних занять – лекції, комп’ютерні практикуми.
Лекційні заняття
№ з/п | Назва теми лекції та перелік основних питань | Кількість ауд.годин |
Розділ 1. Місце робото технічної системи (РТС) в структурі гнучкої комп'ютеризованої системи (ГКС) | ||
1 | Тема 1. Предмет і задачі дисципліни. Основні означення та поняття Питання 1. Предмет дисципліни Питання 2. Основні задачі дисципліни Питання 3. Основні означення та поняття Література: [1, 2, 3, Д2, Д5, Д7, Д10] |
0,5 |
2 | Тема 2. Загальна структура ГКС Питання 1. Основні типи і організаційні форми виробництва Питання 2. Основні напрямки автоматизації виробництва Питання 3. Склад та структура ГКС Література: [1, 2, 3, Д2, Д5, Д13, Д14, Д15] |
0,5 |
Розділ 2. Задачі проектування ГКС | ||
3 | Тема 1. Основні принципи побудови ГКС Питання 1. Основний напрямок розвитку сучасного виробництва Питання 2. Задачі АСНД, САПР і АСТПВ. Питання 3. Принцип гнучкості. Принцип модульності. Принцип системності. Принцип інтеграції Література: [1, 2, 3, Д2, Д5, Д6, Д7, Д10, Д14] |
1 |
4 | Тема 2. Основні задачі проектування ГКС Питання 1. Вихідні дані на проектування ГКС Питання 2. Технологічне проектування ГВС. Питання 3. Проектування систем АСНД/САПР/АСТПВ. Питання 4. Проектування СУ ГВС. Література: [1, 2, 3, Д2, Д5, Д7, Д13, Д14] |
1 |
5 | Тема 3. Системний підхід при проектуванні ГКС Питання 1. Методологія дерева цілей. Питання 2. Визначення узагальненої схеми проектування ГКС. Питання 3. Побудова узагальненого алгоритму проектування ГКС. Література: [1, 2, 3, Д3, Д6, Д10, Д14, Д15] |
1 |
Розділ 3. Розробка організаційної та функціональної структур ГКС | ||
6 | Тема 1. Організаційна структура ГКС Питання 1. Призначення організаційної структури ГКС. Питання 2. Схема взаємодії виробничого циклу з системами його забезпечення. Питання 3. Особливості проектування організаційної структури ГКС. Література: [1, 2, 3, 4, Д2, Д5, Д6, Д10, Д15] |
1 |
7 | Тема 2. Функціональна структура ГКС Питання 1. Склад функціональної структури ГКС. Питання 2. Особливості функціональної, інформаційної та програмної інтеграції підсистем ГКС. Література: [1, 2, 3, Д10, Д13, Д14, Д15] |
1 |
8 | Тема 3. Організаційна та функціональна структури РТС Питання 1. Схема процесу визначення організаційної структури РТС. Питання 2. Етапи формування організаційної структури РТС. Питання 3. Реалізація ТП на базі структурних елементів РТС. Література: [1, 2, 3, Д2, Д6, Д7, Д10, Д13, Д15] |
1 |
9 | Тема 4. Системотехнічний синтез функціональних структур РТС Питання 1. Елементи функціональної структури РТС та їх особливості. Питання 2. Формування таблиці “елемент-функція”. Література: [1, 2, 3, 4, Д3, Д4, Д8, Д7, Д10, Д15] |
1 |
Модульна контрольна робота - 1 Дидактичні матеріали: Розділи 1-3 Література: [1, 2, 3, Д2, Д3, Д4, Д5, Д6, Д7, Д9, Д10, Д14, Д15] |
0,5 | |
Розділ 4. Системно-технологічне проектування РТС | ||
10 | Тема 1. Особливості технологічного проектування РТС Питання 1. Задача технологічного проектування РТС. Питання 2. Порядок проведення системного проектування РТС. Література: [1, 2, 4, Д3, Д8, Д10, Д14, Д15] |
1 |
11 | Тема 2. Концепція двоетапного проектування РТС Питання 1. Основні аспекти концепції двоетапного проектування ГВС. Питання 2. Література: [1, 2, 3, Д3, Д8, Д10,Д13, Д14] |
0,5 |
12 | Тема 3. Класифікація та кодування об’єктів виробництва(ОВ) Питання 1. Ієрархічний та фасетний методи класифікації ОВ Питання 2. Способи кодування ОВ. Література: [1, 2, 3, Д5, Д6, Д10, Д13, Д14, Д15] |
0,5 |
13 | Тема 4. Основні напрямки утворення технологічних груп. Побудова групової операції. Питання 1. Основні напрямки побудови ТП. Групова технологія. Питання 2. Створення груп ОВ, які обробляються спільно на одній операції. Питання 3. Створення груп ОВ, які мають загальний багатоопераційний процес.
Література: [1, 2, 3, Д1, Д8, Д10, Д13, Д14] |
1 |
14 | Тема 5. Визначення складу засобів транспортування ОВ Питання 1. Розрахунок числа позицій завантаження/розвантаження. Питання 2. Розрахунок числа позицій контролю. Питання 3. Розрахунок числа рухомих транспортних засобів, а також ємкості АС. Література: [1, 2, 3, Д2 Д5, Д6, Д7, Д9, Д12, Д18] |
1 |
Розділ 5. Визначення складу основного устаткування РТС | ||
15 | Тема 1. Визначення складу основного технологічного оснащення і вимоги до нього Питання 1. Формування вимог до основного ТО. Питання 2. Класифікація основного ТО. Питання 3. Закріплення основного ТО за ГВМ. Література: [1, 2, 3, Д3, Д4, Д7, Д8, Д10, Д12, Д18] |
0,5 |
16 | Тема 2. Розподіл операцій по гнучким виробничим модулям(ГВМ) Питання 1. Методика розбиття вихідної множини об’єктів на групи. Питання 2. Методи формування ГВМ. Література: [1, 2, 3, Д3, Д8, Д12, Д14, Д15] |
0,5 |
17 | Тема 3. Вибір варіантів складу основного технологічного оснащення Питання 1. Визначення основних фондів робочого часу. Питання 2. Задача про призначення. Питання 3. Методи вирішення багато варіативних задач. Література: [1, 2, 3, Д3, Д8, Д9, Д14] |
0,5 |
Розділ 6. Розробка структурно-компонувальної схеми РТС | ||
18 | Тема 1. Рекомендації з компонування ГВМ в РТС Питання 1. Визначення кількісного складу ГВМ та їх спеціалізації.
Література: [1, 2, 5, Д3, Д5, Д9, Д10, Д14] |
0,5 |
19 | Тема 2. Вибір автоматизованої транспортно-складської системи Питання 1. Формування віртуальної структури на рівні допоміжного ТО. Питання 2. Вибір автоматизованого складу. Питання 3. Класифікація вимог до транспортних засобів. Питання 4. Визначення варіантів кількісного складу транспортних систем. Питання 5. Вибір варіантів транспортної системи. Література: [1, 2, 3, Д3, Д4, Д9, Д14] |
1 |
20 | Тема 3. Компонувальні рішення РТС Питання 1. Типові структури ГВС. Питання 2. Основні принципи організації потоків об’єктів в ГВС. Питання 3. Критерії вибору транспортної системи ГВС. Література: [1, 2, 5, Д3, Д8, Д9, Д10, Д12, Д18] |
1 |
Модульна контрольна робота - 2 Дидактичні матеріали: Розділи 4-6 Література: [1, 2, 3, 4, Д3, Д4, Д5, Д9, Д10, Д12, Д18] |
0,5 | |
Розділ 7. Інформаційне забезпечення РТС (ІЗ РТС) | ||
21 | Тема 1. Проектування позасистемного ІЗ РТС Питання 1. Основні поняття та означення. Питання 2. Проектування позасистемного ІЗ ГКС. Література: [1, 2, 3, Д3, Д4, Д8, Д9, Д14, Д15] |
0,5 |
22 | Тема 2. Проектування внутрішньо системного ІЗ РТС Питання 1. Основні поняття та означення. Питання 2. Проектування внутрішньо системного ІЗ ГІС. Література: [1, 2, 3, Д3, Д8, Д12, Д14, Д15] |
0,5 |
Комп‘ютерні практикуми
№ з/п | Назва комп‘ютерного практикуму | Кількість ауд.годин |
1 | Практикум 1 - Аналіз заданих ОВ та побудова квадратичної матриці. Дидактичні матеріали: Розділ 3 Тема 4 Література: [1, 2, 3, Д7, Д13, Д15] |
2 |
2 | Практикум 2 - Попереднє розбиття ОВ на групи. Дидактичні матеріали: Розділ 4 Тема 3 Література: [1, 2, Д3, Д4, Д12] |
2 |
3 | Практикум 3 - Уточнення груп ОВ. Дидактичні матеріали: Розділ 4 Тема 4 Література: [1, 2, 3, Д3, Д12] |
2 |
4 | Практикум 4 - Побудова графів для відповідних групових операцій. Дидактичні матеріали: Розділ 5 Тема 2 Література: [1, 2, 3] |
2 |
5 | Практикум 5 - Декомпозиція графів. Дидактичні матеріали: Розділ 5 Тема 1 Література: [1, 2, 3, Д12] |
2 |
6 | Практикум 6 - Визначення складу та спеціалізації ГВМ для відповідних групових операцій Дидактичні матеріали: Розділ 5 Тема 3 Література: [1, 2, 3, Д9, Д12] |
2 |
7 | Практикум 7 - Оптимізація складу ГВМ. Дидактичні матеріали: Розділ 6 Тема 1 Література: [1, 2, 3, Д3, Д12] |
2 |
8 | Практикум 8 - Побудова організаційно-технологічної структури ГВС. Дидактичні матеріали: Розділ 6 Тема 2 Література: [1, 2, 3, Д3, Д15] |
2 |
9 | Практикум 9 - Компонувальні рішення ГВС. Дидактичні матеріали: Розділ 6 Тема 3 Література: [1, 2, 3, Д3, Д8, Д9, Д14] |
2 |
Самостійна робота студента
Цілями самостійної роботи є засвоєння студентами знань з тем розділів навчальної дисципліни та їх закріплення, а також розвиток у студентів навичок самостійної роботи із алгоритмізації задач синтезу організаційно-технологічних структур РТС у межах основних тем.
Видами самостійної роботи є:
- підготовка до аудиторних занять із поглибленого вивчення додаткового матеріалу з розділів лекцій навчальної дисципліни;
- проведення підготовки звіту за результатами виконання комп‘ютерних практикумів із наданням деталізованих описів процедур розв‘язання задач проектування РТС та пояснень щодо аналізу результатів їх реалізації і ефективності застосування;
- проведення підготовки до виконання індивідуального завдання модульної контрольної роботи.
Терміни і час, які відводяться на виконання видів самостійної роботи визначаються згідно з розподілом навчального часу відповідного виду навчального заняття у структурі навчальної дисципліни.
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Система вимог, яка ставиться перед студентом, вимагає виконання наступних положень:
правила відвідування занять (як лекцій, так і практикумів) – присутність є обов‘язковою, пропущені практикуми відпрацьовуються індивідуально з наданням результатів їх виконання на наступних практикумах або консультаціях;
правила поведінки на заняттях – активність на лекціях, підготовка запитань за попередніми та поточними темами, попередня підготовка протоколів виконання завдань комп‘ютерних практикумів, підготовка власних навчальних програм виконання завдань комп‘ютерних практикумів, використання засобів зв‘язку для пошуку інформації в системі дистанційного навчання чи в інтернет - середовищі;
правила захисту комп‘ютерних практикумів – захист практикумів відбувається у формі опитування після попередньої ідентифікацією студента або особисто безпосередньо на занятті відповідно до розкладу проведення практикумів, допуск до захисту надається після виконання роботи і зарахування звіту з виконання комп‘ютерного практикуму;
політика щодо академічної доброчесності – не приймаються і не зараховуються звіти з виконання комп‘ютерних практикумів, які мають ознаки клонування, співпадіння текстів із роботами інших студентів, та роботи, які не відповідають завданню практикуму;
інші вимоги, що не суперечать законодавству України та нормативним документам Університету.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Календарний контроль: захист виконання комп‘ютерних практикумів у формі опитування, виконання модульних контрольних робіт.
Календарний контроль: провадиться двічі на семестр як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу.
Семестровий контроль: залік
1) Рейтинг студента з кредитного модуля складається із 100 балів, які він отримує за:
- виконання та захист 6 робіт комп‘ютерного практикуму;
- виконання 2-х модульних контрольних робіт;
- виконання розрахунково-графічної роботи.
Остаточний рейтинг студента може утворюватися з урахуванням виконання залікової контрольної роботи.
2) Критерії нарахування балів.
2.1. Виконання комп‘ютерних практикумів.
Ваговий бал за кожну роботу – 5.
Максимальна кількість балів на всіх практикумах дорівнює
5балів × 6 = 30 балів.
Захист роботи виконується у формі опитування.
Кількість балів за роботу зменшується, якщо:
- надано невірну відповідь на запитання – 1 балів (за кожне запитання);
- вчасно не здано звіт з роботи (пізніше ніж за 2 тижні після виконання практикуму) – 1 бал;
- не виконано попередню підготовку – 1 бал.
За невиконану або незахищену роботу нараховується 0 балів.
За якісно та обґрунтовано підготовлений і вчасно поданий звіт з комп‘ютерного практикуму додатково нараховується заохочувальний 1 бал.
За виконання творчої роботи додатково нараховується заохочувальний 1 бал.
За подання "клонованого" нараховується штрафний 1 бал.
Встановлено наступну кількість балів за захищену роботу:
- надано вірні відповіді – 5 балів;
- надано відповіді з незначними недоліками – 4 бали;
- надано відповіді з певними помилками – 2-3 бали:
- роботу не зараховано (виконано з грубими помилками) – 0 балів.
2.2. Виконання модульної контрольної роботи:
Передбачається виконання 2 контрольних робіт за комплексним контрольним завданням.
Ваговий бал за виконання контрольної роботи – 15.
Максимальна кількість балів дорівнює
15 балів × 2 = 30 балів.
Кожне завдання модульної контрольної роботи містить два теоретичних запитання і одне практичне.
Кожне теоретичне запитання оцінюється у 5 балів за такими критеріями:
- «відмінно», повна відповідь, не менше 90% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне, безпомилкове розв’язування завдання) – 5 балів;
- «добре», достатньо повна відповідь, не менше 75% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне розв’язування завдання з незначними неточностями) – 4 бали;
- «задовільно», неповна відповідь, не менше 60% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до «стереотипного» рівня та деякі помилки (завдання виконане з певними недоліками) – 2-3 бали;
- «незадовільно», відповідь не відповідає умовам до «задовільно» – 0 балів.
Практичне завдання оцінюється у 5 балів за такими критеріями:
- «відмінно», повна відповідь, не менше 90% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне, безпомилкове розв’язування завдання) – 5 балів;
- «добре», достатньо повна відповідь, не менше 75% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне розв’язування завдання з незначними неточностями) – 4 бали;
- «задовільно», неповна відповідь, не менше 60% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до «стереотипного» рівня та деякі помилки (завдання виконане з певними недоліками) – 2-3 бали;
- «незадовільно», відповідь не відповідає умовам до «задовільно» – 0 балів.
Наявність позитивної оцінки з МКР є умовою допуску до залікової контрольної роботи.
2.3 Розрахунково-графічна робота оцінюється у 40 балів:
- «відмінно», в роботі не менше 90% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне, безпомилкове розв’язування поставлених у роботі завдань) – 40-38 балів;
- «добре», в роботі не менше 75% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне розв’язування завдання з незначними неточностями) – 27-25 балів;
- «задовільно», в роботі не менше 60% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до «стереотипного» рівня та деякі помилки (завдання виконане з певними недоліками) – 17-15 балів;
- «незадовільно», розрахунково-графічна робота не відповідає умовам до «задовільно» – 0 балів.
2.4. Залікова контрольна робота оцінюється з 60 балів. Контрольне завдання цієї роботи складається з трьох запитань.
Кожне запитання оцінюється з 20 балів за такими критеріями:
- «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації), що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне, безпомилкове розв’язування завдання) – 20-18 балів;
- «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації), що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» або незначні неточності (повне розв’язування завдання з незначними неточностями) – 17-15 балів;
- «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації), що виконана згідно з вимогами до «стереотипного» рівня та деякі помилки (завдання виконане з певними недоліками) – 14-12 балів;
- «незадовільно», відповідь не відповідає умовам до «задовільно» – 0 балів.
3) Умовою першої атестації є отримання не менше 27 балів. Умовою другої атестації – отримання не менше 45 балів.
4) Сума рейтингових балів, отриманих студентом протягом семестру, переводиться до підсумкової оцінки згідно з таблицею п.6. Якщо сума балів менша за 60, студент виконує залікову контрольну роботу. У цьому разі сума балів за виконання РГР та залікову контрольну роботу переводиться до підсумкової оцінки згідно з таблицею п.6.
5) Студент, який у семестрі отримав більше 60 балів, може взяти участь у заліковій контрольній роботі. У цьому разі бали, отримані ним на заліковій контрольній роботі, є остаточними.
6) Таблиця переведення рейтингових балів до оцінок:
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100…95 | Відмінно |
94…85 | Дуже добре |
84…75 | Добре |
74…65 | Задовільно |
64…60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
МКР не зараховано | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
перелік питань, які виносяться на семестровий контроль відповідають темам розділів змісту навчального матеріалу дисципліни;
для виконання комп‘ютерних практикумів студент повинен мати навички роботи з ПЕОМ з використанням операційної системи Windows, вміти встановлювати та застосовувати необхідне програмне забезпечення інструментальних засобів програмування або технічних обчислень;
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено доцент, к.т.н., доцент, Ткач М.М.
Ухвалено кафедрою ІСТ(протокол № 1 від 30.08.2021 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету[1] (протокол № 1 від 30.08.2021 р.)